Образ ворога у фольклорі російсько-української війни

Опубліковано:
Image

Навчальний заклад: Масевицький ліцей Рокитнівської селищної ради Сарненського району Рівненської області

Автор: Кібукевич Олександр Анатолійович

Відділення: Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство

Секція: Фольклористика

Область: Рівненська

Опис:

У дослідницькій роботі проаналізовано наукову літературу за обраною проблематикою; зібрано й систематизовано фольклорні зразки, що ілюструють тематику російсько-української війни; досліджено генезу образу ворога у фольклорній традиції українців; схарактеризовано варіанти зображення «чужого» у постфольклорних зразках – анекдотах і мемах. У науковій роботі систематизовано 59 зразків постфольклорних жанрів актуальної мілітарної тематики, зібраних на сайтах видання «Укрінформ», Lviv.UA, «Вікіпедії» та інтернет-виданні «Україна молода»: 26 анекдотів, 33 меми. Зауважуємо, що в умовах збройного конфлікту представлення «іншого» набуває гіпертрофованих форм: потенційно небезпечний «чужий» перетворюється на реального смертельного ворога. Українська уснопоетична творчість, зокрема анекдоти, активно відтворюють традиційну для фольклорних текстів лексему «москаль», що набуває додаткових значень дурня, боягуза, «купи лайна» тощо. Рідше вживаються новітні лексеми на позначення ворога – «орки», «рашисти», «русня». У суспільній свідомості ворог наділяється якостями, протилежними людській натурі. Він постає в уяві українців в образах всілякої нечисті: міфологічні істоти з народного епосу, казкові персонажі (Смерть, Баба Яга, чорт, демони, гади) та отримує статус недолюдини, зокрема найчастіше зображується твариною (мавпи, свині, собаки).

НАПИСАТИ АВТОРУ

ВІРТУАЛЬНИЙ ПОСТЕР