Поради керівникам гуртків Рівненської Малої академії наук учнівської молоді щодо організації дистанційного навчання

Опубліковано:

Алгоритм дистанційного навчання

(розроблено на основі рекомендацій фіналіста Global Teacher Prize Ukraine Юрія Гайдученка, покликання: https://osvitoria.media/experience/yak-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-uchniv-pokrokova-instruktsiya/)

  1. Розробити етапи дистанційного навчання (ментальна карта в Mindomo).
  2. Керівник гуртка розташовує заняття в «Класі» (платформа Google Classroom) у чіткій послідовності, а учні зможуть і коментувати ці уроки, і бачити всі потрібні посилання. Інструкції тут: https://www.youtube.com/playlist?list=PLkZngqHiX-w93rLH2yTyvdfnzYFgXo_dV
  3. Навчання може відбуватися на базі платформи https://smls.com.ua/. До кожного заняття в керівника гуртка є можливість прикріпити навчальний контент, відео. Дитина заходить у свій акаунт і бачить усі завдання та рекомендації, а також коментар – зворотний зв’язок. Робота з цією платформою платна.
  4. Після виконання завдання гуртківець обов’язково має отримати зворотний зв’язок. А ще краще – якщо фідбек від керівника гуртка учень отримає в процесі виконання, якщо завдання складне, творче чи потребує кількох редагувань.
  5. Щоб учні мали змогу спілкуватися з керівником гуртка – а це дуже важливо – раз на тиждень варто робити прямі трансляції. Буде зручно робити це у формі прямого ефіру в закритій групі у Facebook. У Google Glassroom теж є інструмент для трансляцій – Hangout. Така трансляція автоматично публікуватиметься на YouTube-каналі, і учні в реальному часі зможуть її коментувати.
  6. Письмові роботи дітям зручно буде здавати у формі Google-документа.
  7. Дітей, у яких немає змоги користуватись інтернет-зв’язком, треба забезпечити класичними стандартними завданнями з довідкової літератури, роздатковими матеріалами. Можна використати формат «Поставте три питання керівнику гуртка». Якщо учень читає довідкову літературу і йому щось незрозуміло, він прописує це у файлі. Біля закладу на вулиці можна встановити поштову скриньку та вкидати туди в зазначений час файли з роботами. Через домовлений час учні забирають перевірені файли з поясненням керівника гуртка.

Загальні поради для дистанційного навчання:

  • адаптуйте свій звичний план роботи для навчання в режимі онлайн – розділіть великі теми на менші й лаконічніші, відкиньте зайве;
  • якщо ви плануєте теоретичні заняття, переконайтеся, що лекція не буде занадто довгою; робіть невеличкі паузи для пояснення чи обговорення поданого матеріалу, або ж засвоєння його на певних прикладах, що вимагають діалог із учнем;
  • для полегшення розуміння нової інформації, варто попередньо подбати про наявність роздаткового матеріалу в учнів з іншого боку монітора; обговорювати питання легше, коли матеріал знаходиться безпосередньо перед очима;
  • перед проведенням практичних занять, подбайте, що ви отримаєте зразки виконаних вправ, які учні відправлять вам на електронну пошту, Viber, Messenger тощо заздалегідь. Це значно полегшить процес перевірки та обговорення проблемних питань;
  • урізноманітнити дистанційне заняття можна шляхом проведення групової онлайн-конференції із обговорення тієї чи іншої теми. Таким чином можна охопити більше коло питань, які гуртківці зможуть підготувати в індивідуальному порядку заздалегідь.

Адміністрація РМАНУМ