БЛАГОДІЙНІСТЬ ЯК ЦІННІСНА СКЛАДОВА ФІНАНСОВОЇ КУЛЬТУРИ

Опубліковано:

17 квітня 2024р. в обласному комунальному позашкільному навчальному закладі «Рівненська Мала академія наук учнівської молоді» Рівненської обласної ради відбувся інтерактивний тренінг з елементами розвитку soft skills “Благодійність як ціннісна складова фінансової культури” для здобувачів освіти та освітян.

Захід було організовано у змішаному форматі (очно-дистанційному), до нього долучилося 90 учасників із 30 закладів освіти 11 територіальних громад.

Зі вступним словом до учасників звернувся Олександр Анатолійович Андрєєв, директор ОКПНЗ “Рівненська Мала академія наук учнівської молоді” Рівненської обласної ради.

Тренінг проводили Ірина Боднарюк, к. е. н., доцент, керівник гуртка “Фінанси, банківська справа та страхування” РМАНУМ, та Катерина Денисюк, учениця 11 класу Обласного наукового ліцею в м. Рівне Рівненської обласної ради, гуртківка РМАНУМ, переможниця ІІ етапу конкурсу-захисту 2024 у секції «Фінанси, банківська справа та страхування».

Учасникам тренінгу у змішаному інтерактивному форматі було:

  • запропоновано поміркувати над словами-асоціаціями до слова «благодійність» та розмістити їх в інтерактивному застосунку Mentimeter;
  • представлено методику «Квадрант запитань» (Phil Cam’s Question Quadrant) для формулювання запитань (open/closed/textual/intellectual) та інтерпретацію цієї методики Лабораторією з розвитку критичного мислення МАН України (прості/складні/креативні/філософські) для обговорення стимулів;
  • презентовано матеріали, розроблені НБУ, про успішних українських підприємців-меценатів в історії, які зробили вагомий внесок у збереження та розбудову української культури та державності, серед яких Федір Симиренко, Платон Симиренко, Василь Симиренко, Артем Терещенко, Микола Терещенко, Михайло Терещенко, Іван та Павло Харитоненки, Олексій Алчевський, Григорій Гладинюк, Євген Чикаленко, Андрей Шептицький, – учасникам запропоновано сформулювати одне запитання за результатами ознайомлення із презентацією (філософське чи креативне);
  • переглянуто відеостимул “Родина, яка віддавала десяту частину прибутків на розвиток української справи”, – за результатами перегляду відео учасникам запропоновано сформулювати одне запитання (філософське чи креативне);
  • презентовано матеріали науково-дослідницької роботи на тему “Розвиток благодійництва в Україні в умовах війни” про сучасний стан благодійництва у світі та в Україні, які ґрунтуються на даних Міжнародного індексу благодійності за 2013-2022 рр., – за результатами презентованих матеріалів учасникам запропоновано сформулювати одне запитання (філософське чи креативне);
  • запропоновано учасникам розмістити одне із трьох запитань на онлайн-дошці Canva та обрати одне для обговорення шляхом голосування віртуальними монетами на онлайн-дошці;
  • проведено обговорення обраного більшістю голосів запитання за методикою «5 ЧОМУ», до якого активно долучилися здобувачі освіти та присутні викладачі;
  • представлено види благодійної діяльності та методику цілепокладання SMART (Specific – конкретна; Measurable – вимірювана; Achievable – досяжна; Relevant – актуальна; Time-bound – зафіксована в часі);
  • запропоновано заповнити Дошку благодійності, відмітивши зроблену добру справу, відзначивши, що мотивувало до благодійництва, які інсайти були отримані, яку благодійну справу(и) заплануємо ще реалізувати у 2024р. і що надихає на долучення до благодійної діяльності;
  • проведено арт-рефлексію на онлайн-дошці Canva, на якій учасники тренінгу розмістили малюнки та зображення, що візуалізують інсайти від участі у тренінгу;
  • проведено квіз “З добром у серці, з Україною в душі” у ресурсі quizizz, перемогу здобула учениця 11 класу Обласного наукового ліцею в м. Рівне Рівненської обласної ради Енола Куюжуклу! Вітаємо! Енола отримала пам’ятну монету “Збройні сили України”;
  • подано оцінку заходу учасниками тренінгу за допомогою опитування в інтерактивному застосунку Mentimeter, середній бал заходу за критеріями “важливість теми”, “інтерактивність заходу”, “відповідність очікуванням”, “сприяння розвитку м’яких навичок” склав 4,5 бала з 5;
  • розміщено усі матеріали заходу на інтерактивному плакаті у ресурсі genial.ly.

Алла Тимощук,

методист відділення економіки