Розбудова STEM-освіти на Рівненщині

Опубліковано: |

“Розбудова STEM-освіти на Рівненщині: виявлення проблем, прогнозування розвитку, адвокація” (про ІІ обласний семінар-практикум з проблем упровадження STEM-освіти)

18 жовтня 2017року у конференц-залі Рівненського Будинку вчених відбувся семінар-практикум з питань STEM-освіти, організований рівненським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, Рівненською Малою академією наук учнівської молоді та Рівненським обласним центром науково-технічної творчості учнівської молоді.
Мета семінару – прогнозування розвитку STEM-освіти у дошкільних, позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладах Рівненщини. Серед завдань – підвищення інформованості та мотивування педагогів, поширення досвіду і здобутків у галузі STEM-освіти обласного комунального позашкільного навчального закладу «Рівненська Мала академія наук учнівської молоді» Рівненської обласної ради.
До учасників заходу звернулася Тетяна Миколаївна Гавлітіна, доцент, кандидат педагогічних наук, проректор із науково-педагогічної роботи Рівненського ОІППО. У своєму виступі вона акцентувала увагу на потребі створення та відкриття STEM-центрів у базових навчальних закладах області.
Про сучасні підходи та перспективи впровадження STEM-освіти у позашкільних навчальних закладах говорила Наталія Юріївна Давидюк, кандидат педагогічних наук, методист Рівненського ОІППО.
З аспектами впровадження елементів STEM-освіти в діяльності Рівненського природничо-математичного ліцею «Елітар» присутніх ознайомили Олег Миколайович Желюк, кандидат педагогічних наук, та Анатолій Остапович Шарабура, вчитель фізики.
Про ресурси науково-технічної творчості у розвитку STEM-освіти Рівненщини у своєму виступі розповіла Юлія Миколаївна Каленська, заступник директора Рівненського ОЦНТТУМ.
У ІІ, практико-орієнтованому, блоці семінару про розвиток напрямів STEM-освіти у Рівненській Малій академії наук учнівської молоді розповів її директор Олександр Анатолійович Андрєєв, Заслужений працівник освіти України, який був одночасно і модератором семінару.
Власним досвідом та здобутками у галузі STEM-освіти ділилися методисти наукових відділень Рівненської МАНУМ: Алла Іванівна Тимощук (Інтегроване навчання – основна складова STEM-освіти у відділенні фізики, математики, економіки Рівненської Малої академії наук учнівської молоді); Анеліна Сергіївна Данчук (Формування дослідницьких навичок учнів у хіміко-біологічному відділенні Рівненської Малої академії наук учнівської молоді); Антоніна Василівна Дяденчук (Реалізація підходів STEM-освіти у відділенні технічних наук Рівненської Малої академії наук учнівської молоді); завідувач лабораторії космічних досліджень Євгеній Вікторович Малиновський (Вивчення астрономії та дослідження космічного простору в Рівненській Малій академії наук учнівської молоді) та керівник гуртка Ірина Петрівна Бойко (Англійська мова як ключовий елемент сучасної STEM-освіти).
Під час перерви учасники семінару оглянули науково-дослідні лабораторії РМАНУМ, де ознайомилися з їх матеріально-технічною базою та можливостями наукового дослідництва у галузі STEM-освіти.
У ІІІ, підсумково-рефлексивному, блоці відбулася дискусія з теми «Перспективи та напрями реалізації STEM-освіти на Рівненщині» та було підбито підсумки роботи семінару.
Збагачені новою інформацією і досвідом колег, учасники семінару (а їх прибуло понад чотири десятки з усієї області) виявилися одностайними у розумінні потреби в таких семінарах як науково-практичних майданчиках щодо розбудови STEM-освіти на Рівненщині.

Олександр Мазур,
заступник директора РМАНУМ